سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 9504
کل یادداشتها ها : 16
خبر مایه


وعده پرداخت 36 میلیارد دلاری به مردم از سوی ملک عبدالله
دست و دل بازی پادشاه عربستان برای فرونشاندن خشم مردم

پادشاه عربستان شب گذشته اعلام کرد 36 میلیارد دلار به مردم این کشور برای فرو نشاندن خشم آنان اعطا می‌کند.


  به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف، "ملک عبدالله " چهارشنبه شب اعلام کرد 36 میلیارد دلار مزایای اضافی به مردم خود به منظور توقف موج ناآرامی‌های گسترش یافته در این کشور اعطا ‌می‌کند و این در حالی است که کارشناسان هشدار داده‌اند قیمت نفت برنت می‌تواند به بشکه‌ای 220 دلار یعنی دو برابر ارزش کنونی برسد.

بر اساس این گزارش، بسته حمایتی پادشاه عربستان به 18 میلیون نفر عربستانی با در آمد پایین و متوسط افزایش حقوق، مزایای بیکاری و قابلیت خرید مسکن می‌دهد.


دولت سعودی وعده داده است که تا پایان سال 2014 چهار صد میلیارد دلار برای بهبود آموزش، بهداشت و زیرساخت عربستان هزینه کند.


"چارلز رابرتسون " یکی از تحلیلگران مرکز "سرمایه رنسانس " گفت که سرمایه گذاران از اینکه چه اتفاقی ممکن است در استان شرقی نفت‌خیز عربستان سعودی رخ دهد نگران هستند اینجا همان محل تجمع اقلیت شیعه این کشور است. عربستان 11.6 درصد نفت جهان را تولید می‌کند اما صادرات آن بسیار بیش از اینهاست.


وی تاکید کرد: ظرفیت بالقوه‌ای برای تنش جدی نه فقط در میان جمعیت شیعه عربستان وجود دارد. بیکاری شدید و افزایش جمعیت جوانان به این معنی است که ناآرامی‌ها ‌می‌تواند در سطح این کشور گسترش یابد. اگر عربستان سعودی در ناآرامی قرار بگیرد مشکلات جدی خواهیم داشت.


پادشاهی بحرین که همسایه عربستان است حدود 250 زندانی سیاسی را آزاد کرده و پیشنهاد گفت‌وگو با تظاهرات کنندگان به امید فرونشاندن ناآرامی‌ها ارائه کرده است.


از سوی دیگر "مایکل لو " که یک استراتژیست است می‌گوید: در صورتیکه لیبی و الجزایر تولید نفت خود را متوقف کنند ممکن است شاهد نفت بشکه‌ای 220 دلار باشیم.


تیم کالاهای اساسی "نامورا " نیز تاکید کرد که تعطیلی تولید نفت در لیبی و الجزایر صادرات جهانی را تا 2.9 میلیون بشکه در روز کاهش می‌هد و ظرفیت ذخیره اوپک نیز تا 2.1 میلیون در روز کاهش خواهد یافت که این امر با شروع جنگ خلیج فارس قابل مقایسه است.


خبرهای جدید از بازار نفت حاکی از آن است که قیمت هر بشکه نفت برنت شمال با 8 دلار افزایش به 119.8 دلار در معاملات امروز رسید.


منابع خبری علت این افزایش بها را ناشی از ادامه ناارامی‌ها لیبی و قطع جریان صادرات نفت این کشور به اروپا دانستند.


روزانه 1.6 میلیون بشکه نفت در لیبی استخراج می‌شود که ایتالیا مهمترین مشتری نفت لیبی است و روزانه بیش از 523 هزار بشکه از نفت لیبی را خریداری می‌کند.


همچنین آلمان، فرانسه و اسپانیا به ترتیب 210 و 137 و 104 هزار بشکه از نفت لیبی را روزانه وارد می‌کنند.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ